مدیر کمیته حمایت از کسبوکار اتاق بازرگانی ایران: بازار های کاذب مانع رشد بازارهای مولد هستند
مدیر کمیته حمایت از کسبوکار اتاق بازرگانی ایران گفت: تا زمانی که بازارهای غیرمولد، کاذب و موازی با بخش تولید ازجمله بازار خریدوفروش ارز، سکه و یا مسکن وجود داشته باشند که بدون پرداخت مالیات و هیچ هزینهای میتوانند کسب سود کنند بازارهای مولد مثل تولید نمیتوانند رشد کنند.
خبرگزاری میزان -
مدیر کمیته حمایت از کسبوکار اتاق بازرگانی ایران در خصوص راهکار برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه تولید بابیان اینکه برای تشویق ترغیب بخش خصوصی و جذب سرمایههای این بخش در حوزه تولید باید ۲ اقدام انجام شود، افزود: در ابتدا باید با بهبود محیط کسبوکار فضای جذابی برای سرمایه گزاری در واحدهای تولیدی ایجاد کنیم و مورد بعدی اینکه باثبات بخشیدن به بازار ارز، سکه و مسکن جذابیت سرمایهگذاری در این بازارها را کاهش دهیم تا نقدینگی به سمت فعالیتهای مولد و تولیدی هدایت شود.
این تحلیلگر حوزه کسبوکار در خصوص آثار توسعه و جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی بر تولید و ایجاد اشتغال گفت: طبیعتاً تزریق سرمایه به بخش تولید کالا و خدمات منجر به تقویت زنجیرههای ارزشی میشود که در رشتههای فعال تولیدی وجود دارد و مهمترین بخشی که با راه افتادن بنگاههای تولیدی توسعه پیدا میکند ایجاد اشتغال است یعنی با فعال شدن بنگاههای تولیدی و توسعه تولید قطعاً جذب نیرو و ایجاد اشتغال بیشتر خواهد شد و درنهایت این تحولات اثرات اقتصادی و اجتماعی گسترده و مثبتی خواهند داشت.
محسن عامری در گفتوگو با میزان، در خصوص مشکلات جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه تولید، گفت: تا زمانی که بازارهای غیرمولد و کاذب موازی با بخش تولید ازجمله بازار خریدوفروش ارز، سکه و یا مسکن وجود داشته باشند که بدون پرداخت مالیات میتوانند کسب سود کنند بازارهای مولد مثل تولید نمیتوانند رشد کنند.
وی افزود: از طرفی برخی از دستگاههای مرتبط مثل سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی علیرغم شرایط رکودی که بر بنگاههای اقتصادی حاکم است نسبت به اخذ مالیات و یا حق بیمه از قراردادها بدون هیچ تخفیفی اقدام میکنند در نتیجه انگیزه سرمایهگذاری در فعالیتهای مولد و تولیدی بهشدت کاهش پیدا میکند.
وی افزود: از طرفی برخی از دستگاههای مرتبط مثل سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی علیرغم شرایط رکودی که بر بنگاههای اقتصادی حاکم است نسبت به اخذ مالیات و یا حق بیمه از قراردادها بدون هیچ تخفیفی اقدام میکنند در نتیجه انگیزه سرمایهگذاری در فعالیتهای مولد و تولیدی بهشدت کاهش پیدا میکند.
مدیر کمیته حمایت از کسبوکار اتاق بازرگانی ایران در خصوص راهکار برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه تولید بابیان اینکه برای تشویق ترغیب بخش خصوصی و جذب سرمایههای این بخش در حوزه تولید باید ۲ اقدام انجام شود، افزود: در ابتدا باید با بهبود محیط کسبوکار فضای جذابی برای سرمایه گزاری در واحدهای تولیدی ایجاد کنیم و مورد بعدی اینکه باثبات بخشیدن به بازار ارز، سکه و مسکن جذابیت سرمایهگذاری در این بازارها را کاهش دهیم تا نقدینگی به سمت فعالیتهای مولد و تولیدی هدایت شود.
این تحلیلگر حوزه کسبوکار در خصوص آثار توسعه و جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی بر تولید و ایجاد اشتغال گفت: طبیعتاً تزریق سرمایه به بخش تولید کالا و خدمات منجر به تقویت زنجیرههای ارزشی میشود که در رشتههای فعال تولیدی وجود دارد و مهمترین بخشی که با راه افتادن بنگاههای تولیدی توسعه پیدا میکند ایجاد اشتغال است یعنی با فعال شدن بنگاههای تولیدی و توسعه تولید قطعاً جذب نیرو و ایجاد اشتغال بیشتر خواهد شد و درنهایت این تحولات اثرات اقتصادی و اجتماعی گسترده و مثبتی خواهند داشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *